Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Αλήθεια γιατί τόσα «διατί;».

Όταν προσερχόμαστε στη Θεία Λειτουργία, θέλουμε να φεύγουμε ειρηνικοί και γαλήνιοι, όπως μας εύχεται ο ιερέας. Πώς όμως να φύγεις ειρηνικός, ‘όταν το κήρυγμα είναι επιθετικό και ελεγκτικό και όχι εποικοδομητικό;  Αν περιέχει έντονες αντιπατριαρχικές κορώνες, αναθεματισμούς και μισαλλοδοξίες, όπως: «ο Θεός να μας φυλάξη από τον καθηγητή Ζηζιούλα, που τον έχει ο πατριάρχης διαπραγματευτή στο διάλογο με τους Ρωμαιοκαθολικούς». Σημειωτέον ότι ο Ζηζιούλας, Μητροπολίτης Περγάμου και Ακαδημαϊκός, είναι ο μεγαλύτερος ευχαριστιακός Θεολόγος του αιώνα.
Κι ερωτούν οι εκκλησιαζόμενο: Γιατί σήμερα μας γύρισε την πλάτη και δεν μας κοινώνησε ο ιερέας, Γιατί η Μεγάλη Είσοδος, που συμβολίζει την πορεία του Κυρίου στον Γολγοθά, δεν γίνεται όπως ορίζει η Εκκλησία; Γιατί το αντίδωρο δεν μας το δίνει ο ιερέας, που σκοπό έχει ν’ ασπαστούμε την «χείρα» του, που τέλεσε το Μυστήριο;
Αλήθεια γιατί τόσα «διατί;».

Γιατί όπως λέει η σοφία του λαού, «μ’ όποιο δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις».
Ασπρομάλλης και σεβάσμιος κληρικός έλεγε σε νέο στην ηλικία και στην ιερωσύνη συμπρεσβύτερό του  «Αν στα μαλλιά σου δεν βγάλεις άσπρη τρίχα, το κήρυγμα και οι συμβουλές σου να είναι πολύ προσεκτικές, μόνο εποικοδομητικές και ποτέ ελεγκτικές».

Ένας απλός πιστός

Δες και άλλη μια απάντηση εδώ

84 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η αμετροέπεια είναι ένα από τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς των ομιλητών «επ’ Εκκλησία».

Ανώνυμος είπε...

Τι θέλει δηλαδή να μας πει ο "απλός πιστός"; Ότι δεν πρέπει να εκφωνείται ελεγκτικό κήρυγμα;
"ΈΛΕΓΞΟΝ, ΕΠΙΤΙΜΗΣΟΝ" κραυγάζει ο απόστολος Παύλος στον Τιμόθεο και στον κάθε Τιμόθεο διαχρονικά.
Και οι διάδοχοι των αποστόλων έχουν χρέος να στοιχούνται στην παύλεια επιταγή. Δυστυχώς για τον "απλό πιστό" και ευτυχώς για την Εκκλησία οι μεγάλοι πατέρες και διδάσκαλοί Της έχουν καταλείψει θησαυρό ελεγκτικών κηρυγμάτων, πραγματικά μνημεία ορθοδόξου ελεγκτικού λόγου.
Καταλαβαίνουμε ότι η τεκμηριωμένη κριτική των πατριαρχικών και ζηζιουλείων ασχημιών τσούζει και τσιγαρίζει αλλά τι να κάνουμε!
Οι πιστοί πρέπει να προφυλάσσονται απ τις κακοδοξίες του "ετέρου βραχίονος" και καλά κάνουν κάποιοι ποιμένες και τους ελέγχουν.

Ανώνυμος είπε...

Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΓΓΕΛΟΜΕΝΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΜΑΣ ΠΕΙΡΑΞΕ ΑΝΤΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΡΑΞΟΥΝ ΟΙ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ ΤΟΥΣ ΕΝΟΧΟΥΣ!

Ανώνυμος είπε...

Τα όσα λέει ο ασπρομάλλης και σεβάσμιος κληρικός αποτελούν καθαρά προσωπικές του απόψεις οι οποίες κάθε άλλο παρα δεσμεύουν την Εκκλησία.
Ίσα-ίσα που ο απόστολος Παύλος παράγγειλε στο νεαρό μαθητή του Τιμόθεο (που δεν είχαν ασπρίσει τα μαλλιά του) να ελέγχει και να επιτιμά όσους παρεκτρέπονται.
Ο μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος, με μαύρα μαλλιά και σε ηλικία 35 ετών, στο Μεσολόγγι, ήλεγξε τον τότε νομάρχη του μεταξικού καθεστώτος απ άμβωνος.
Ο έλεγχος συγκρατεί τις κοινωνίες απ την αποσάθρωση και την αποθράσυνση κάποιων μελών της.
Υ.Γ. Ο μητροπολίτης Περγάμου έχει κατασκανδαλίσει με τις ετεροδιδασκαλίες του αλλά και με το σκανδαλώδη οικουμενισμό του την Ορθόδοξη παρεμβολή. Τα "καμώματά" του έχουν κάνει το γύρο του διαδικτύου προς δυσφήμηση της Ορθοδοξίας.
Μέχρι και μήνυση έχει υποβληθεί εναντίον του στην Ιερά Σύνοδο που μάλλον λόγω "φιλαδέλφου" αναπαύεται σε κάποιο συνοδικό ερμάριο.
Προς ενημέρωση των πιστών χριστιανών αξίζει να σημειωθεί ότι η καταλυτική και εξουθενωτική θεολογική-επιστημονική κριτική του καθηγητή κ.Μέγα Φαράντου που αποδομεί τη σαθρή θεολογία του Περγάμου υπάρχει στο διαδίκτυο.

Ανώνυμος είπε...

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ που έχουμε τέτοιους λεβέντες παπάδες!
Θέλει πολύ θάρρος και τόλμη για να τα βάλεις απ τον άμβωνα με το εκκλησιαστικό κατεστημένο!

Ανώνυμος είπε...

Η Αληθεια ειναι αυτη που ερωτα το διατι αγαπητε πιστε.Οχι εσεις και εγω και οι αλλοι.π

Ανώνυμος είπε...

Προς τι η συγκεκριμένη ανάρτηση κε Κωστόπουλε; Τόσο πολύ "σκανδαλίστηκε" ο κύριος απ τον έλεγχο σε βάρος του "ετέρου βραχίονος"; Αντί να σκανδαλισθεί απ τη συμπεριφορά του "ετέρου βραχίονος" σκανδαλίσθηκε απ τον έλεγχο που ασκήθηκε; Κι εσείς αμέσως σπεύσατε να δημοσιεύσετε το "σκανδαλισμό" του για να μη χάσουν οι αναγνώστες σας!!!

Ανώνυμος είπε...

Αδελφέ κόψε κάτι...Ειρηνικά είνα δηλαδή να φύγεις από την Κυριακάτικη ακολουθία και να μην ακούσεις ορθόδοξο κήρυγμα; Μήπως να μας τα λένε και στη νεοελληνική τα γράμματα να φεύγουμε πιο ειρηνικά; Διάβασε λίγο τί γράφεις και ρώτα τον εαυτό σου, τη συνείδησή σου ρώτα, τί σε ενόχλησε. Οι αντιπατριαρχικές κορώνες ή ο εγωισμός σου που πατήθηκε λιγάκι; Ποιός από τους αντιοικουμενιστές Αγίους μας θα σε άφηνε να φύγεις χωρίς να σου πει "πρόσεχε". Εδώ παράπονο το έχουμε να μας πει ο Πατριάρχης μας έναν λόγο σαν τον Άγιο Φώτιο, σαν τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό, σαν τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, σαν τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόοστομο! Αμήν και πότε! Αυτός όλο επετείους για τον Αθηναγόρα κάνει. Τί θίχτηκες έτσι; Ψέμματα είναι; Έντονες και μη σου πω και καμμιά σφαλιάρα σαν του Αγίου Νικολάου δεν θα μας χαλούσε καθόλου. Σε πολύ χαμηλή εκτίμηση έχεις την Ορθοδοξία μας και μόνο που χρησιμοποιείς τον όρο "διαπραγματευτής". Να διαπραγματευτεί τί; Την πίστη μας; Μία είναι η πίστη μας και δεν αλλάζει ούτε μια γραμμούλα. Αν θέλουν οι ρωμαιοκαθολικοί να έρθουν πίσω, μετάνοια και καλώς να ορίσουν. Διαπραγμάτευση είναι η συμπροσευχή μαζί τους ή κόλαση;

Ανώνυμος είπε...

Δεν άντεξε άλλο ο παπάς και ξιφούλκησε καθόσον οι οικουμενιστές έχουν καταντήσει ανυπόφοροι!
ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΛΕΒΕΝΤΟΠΑΠΑ!

Ανώνυμος είπε...

ΣΕ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΑΠΛΕ ΠΙΣΤΕ ΚΙ ΕΝΑΣ ΛΑΙΚΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ.

Ανώνυμος είπε...

http://aktines.blogspot.gr/2011/12/blog-post_3058.html
Σοβαρές καταγγελίες κατά Ζηζιούλα.
Απλέ πιστέ αυτά δε σε πείραξαν;
Ο ομολογητής ιερέας σε πείραξε;

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς!
Εν Ελλάδι η πραγματική γνώση της θεολογίας θεωρείται απο τους πιο πολλούς και αδαείς κουλτουροθεολογία. Ο κάθε παπάς και δεσπότης γίνεται πάπας της ορθοδοξίας. Οι επίσκοποι έχουν ξεχάσει τις υποχρεώσεις τους -εκκλησιολογικές και ποιμαντικές- και περί αλλων τυρβάζουν.
Παπά μου εσύ που κάνεις αυτά που καταγγέλει ο ανώνυμος πιστός έχεις ανοίξει σελίδα απο τον Περγάμου; Έχεις κατανοήσει πως διαχρονικά λειτουργούσε η Εκκλησία ή έχεις ταυτίσει την Εκκλησία με τις αντιπαπικές κορώνες με τις οποίες μεγάλωσες; Έχεις καταλάβει ότι ενεργείς στην ενορία σου σαν πάπας παρ' ότι αντιπαπιστής όπως δηλώνεις;
Τίσου φταίνε οι πιστοί και η Εκκλησία;

Ανώνυμος είπε...

Βρε παιδιά φτάνει η υπεράσπιση.
Διάβασα και εγώ την καταγγελία-διαμαρτυρία η όπως αλλιώς να την πεις.
Αν ο ιερέας αυτός θέλει να πει εναντίον της θεολογίας του Περγάμου να μην λέει κορώνες ανέξοδες. Σαν αυτές τις ατάκες που λένε στην Βουλή. Να εξηγήσει στους πιστούς το λάθος και να τεκμηρίωση την αλήθεια. Αμφιβάλω όμως εκτός από καταγγελτικό λόγο αν θα διαθέτει ίχνος θεολογικού καταρτισμού.
Μου κάνει εντύπωση που όλοι είδαν τον Ζηζιούλα και δεν έδωσαν σημασία στα άλλα που λέει ο πιστός αυτός ότι κάνει ο παπάς κατάλαβα ότι δεν βγαίνει δεν κάνει την Μεγάλη είσοδο. Γιατί; Έχει αυτός δικό του τυπικό. Που είναι ο Αρχιερατικός ή ο Μητροπολίτης να του κάνουν υποδείξεις. Λέει ακόμα πως δεν προσφέρει το Αντίδωρο. Αυτό δεν είναι έξω από την Παράδοση.
Μας έχει πάρει η κατηφόρα όλους και κάναμε την Εκκλησία σκορποχώρι.
Περιμένω από τους υπερασπιστές να μου πουν και για τα υπόλοιπα καταγγελλόμενα.

Ανώνυμος είπε...

Προς 9:34: από πού κι ως πού πρόκειται για "ανέξοδες κορώνες"; Η παρρησία και το θάρρος δε συμβαδίζουν με το "ανέξοδο".
Δεν είναι και λίγο να πέσεις στη δυσμένεια του Πατριαρχείου εξ αιτίας του ελέγχου!
Όσο για το "δεξιό βραχίονα" δε χρειάζεται να αναλύσει την κριτική του! Και "οι λίθοι κεκράξονται" για τα "κατορθώματα" του λεγάμενου!

Ανώνυμος είπε...

Πρωτάκουστο.
«Γιατί η Μεγάλη Είσοδος, που συμβολίζει την πορεία του Κυρίου στον Γολγοθά, δεν γίνεται όπως ορίζει η Εκκλησία;»
Μετά τολμά να ελέγχει τους άλλους.
Ας μάθει να λειτουργεί και μετά να μιλάει και να διδάσκει.

Ανώνυμος είπε...

Οι αμόρφωτοι και ακατάρτιστοι στα θεολογικά τολμούν να κρίνουν έναν καθηγητή Θεολογίας.
Αυτά να μην τα λέει από τον άμβωνα που δεν υπάρχει αντίλογος. Να κάνει ομιλία και να δεχθεί ερωτήσεις για να δω τι θα πει ο αμόρφωτος παπαδίσκος που δεν γνωρίζει να κάνει την Μεγάλη Είσοδο, να κοινωνά και να δίνει αντίδωρο. Αίσχος σε όλους εσάς που είστε υποστηρικτές της αμορφωσιάς και του Παπισμού στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Ανώνυμος είπε...

Οι οικουμενιστές μία γλώσσα μονάχα καταλαβαίνουν, κι αυτήν λειψά: το ξεμπρόστιασμα!

Ανώνυμος είπε...


Αγαπητέ μου «απλέ πιστέ» όταν μεγαλώσεις θα μάθεις ότι το λεγόμενο ελεγκτικό κήρυγμα είναι εύκολο. Λες ότι θες χωρίς να μπορεί να σου απαντήσει ο αντίπαλος που απουσιάζει. Όμως μην χάνεις την ειρήνη σου πολλοί τα λένε και τα γράφουν για να περνά η ώρα και μετά κάνουν αγάπη. Θυμήθηκα δύο μητροπολίτες που είχαν πει τα μύρια όσα οι Αμβρόσιος Λενής και Χρυσόστομος Συνετός. Μετά κάνανε αγάπη και πήγε ο Χρυσόστομος και Λειτούργησε με τον αδελφό Αμβρόσιο στην Μητρόπολη του. Μην σε ενοχλούν όταν βρίζουν και τον Περγάμου όπως λέει και φίλος «όταν με βρίζουν με διαφημίζουν».

Θα σταθώ όμως στο θέμα της Θείας Κοινωνίας που είναι σημαντικό. Δεν έχει το δικαίωμα να το κάνει αυτό. Δεν μπορώ να εννοήσω ότι δεν κοινωνά τους πιστούς. Αυτό είναι ΑΙΡΕΣΗ καραμπινάτη. Κάποιο λάθος έχεις κάνει στην αποτύπωση του λόγου σου. Αν συμβαίνει αυτό να το καταγγείλεις στην Ιερά Σύνοδο αμέσως.

Τα περί αναθεματισμών είναι το ξαναλέω λόγια κοπανιστά άνευ αξίας. Αυτό όμως είναι ΑΙΡΕΤΙΚΗ απόκλιση. Πρέπει να βοηθήσεις τον ιερέα να κατανοήσει το λάθος του. Κάνε αναφορά ενυπόγραφη στην Ιερά Σύνοδο.

Ανώνυμος είπε...

Ο νεαρός μαθητής 10.21 ήταν Επίσκοπος και όχι ιερέας. Ο Απόστολος Παύλος στον επίσκοπο Τιμόθεο έδινε την συμβουλή να ελέγχει κλπ. Μην παραπλανάς και διαστρέφεις την αλήθεια. Οι ιερείς κηρύσσουν κατόπιν αδείας του Επισκόπου τους. Αν δεν έχουν ευλογία δεν μπορούν να διδάξουν. Αν αυτό το πράττει ο ιερεύς με την συναίνεση του Επισκόπου του ευλογημένο. Αν όχι τότε ….

Ανώνυμος είπε...

Προς 10:41: οι πανεπιστημιακοί καθηγητές Θεολογίας Ζήσης, Κορναράκης και Φαράντος είναι "αμόρφωτοι" και "ακατάρτιστοι θεολογικά"; Σκέφθηκες προτού γράψεις τι θα γράψεις;

Ανώνυμος είπε...

Και λίγα του έσυρε του Περγάμου!

Ανώνυμος είπε...

Μην μπλέκεις τα πίτουρα (τον απλό ιερέα) με τις κότες (Ζήσης κλπ).
Οι αξιότιμοι κ. Καθηγητές Ζήσης, Κορναράκης και Φαράντος έχουν επίπεδο. Δεν κάνουν έλεγχο πεζοδρομίου. Δεν μας είπες ούτε εσύ για την ταμπακέρα των άλλων που κάνει ο παπάς αυτός. Εκτός και το ότι με το να είναι μαχητής της Ορθοδοξίας μπορεί να αυθαιρετεί στην Θεία Λειτουργία.

Ανώνυμος είπε...

Να σταματήσουν τα κηρύγματα. Μας κρατούν όρθιους για να ακούμε τις βλακείες του κάθε παπά. Το κήρυγμα να το γράφει κάποιος κατ’ εντολή του κάθε Μητροπολίτη και να το διαβάζουν οι παπάδες χωρίς να λένε τίποτα αυτοί.

Ανώνυμος είπε...

11:32: καλύτερα να αφήσεις τις σοφιστείες-ιδεοληψίες σου και να παραδεχθείς την αλήθεια! Είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε ιερέα άμα και καθήκον να ασκεί έλεγχο προς όλες τις κατευθύνσεις. Τις δεσποτοκρατικές σου απόψεις να τις κρατήσεις για τον εαυτό σου! Ναίσκε;

Ανώνυμος είπε...

"Το κήρυγμα να το γράφει κάποιος κατ’ εντολή του κάθε Μητροπολίτη και να το διαβάζουν οι παπάδες χωρίς να λένε τίποτα αυτοί".
Δεσποτοκρατίας το ανάγνωσμα!

Ανώνυμος είπε...

Η αλήθεια είναι ότι τον ρόλο του Διδασκάλου στην Εκκλησιαστική Κοινότητα την έχει ο Επίσκοπος. Μόνο αυτός διδάσκει και ΠΑΝΤΑ μετά από άδεια του επισκόπου μπορούν να διδάσκουν κληρικοί ή λαϊκοί. Αυτή είναι η κανονική τάξη της Εκκλησίας. Είναι σε όλους γνωστό ότι θα πρέπει οι ομιλητές να έχουν την ευλογία του Επισκόπου. Και είναι γνωστό ότι ο Επίσκοπος έχει το δικαίωμα να απαγορεύσει την ομιλία εντός του ναού κατά την ποιμαντική του κρίση.

Ανώνυμος είπε...

Ο σκοπός κάποιων οικουμενιστών είναι προφανής! Θέλουν να φιμώσουν τα στόματα των αντιφρονούντων! Δε θα τους περάσει όμως!

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι «δεσποτοκρατία» ο σεβασμός προς τον Επίσκοπο. Εις Αυτόν που είναι «εις τύπον και τόπον Χριστού» αξίζει ο απέραντος σεβασμός. Αυτός αγρυπνά για την σωτηρία των ψυχών μας.

Ανώνυμος είπε...

Ας δοξάσουμε το Θεό γιατί οι καθηγητές Ζήσης, Φαράντος, Κορναράκης κ.ά. κατέδειξαν τις ολέθριες κακοδοξίες του Περγάμου που ζημίωσε όσον ουδείς άλλος τα τελευταία χρόνια την Ορθόδοξη Θεολογία.
Καλό θα είναι ο ιστολόγος να αναδημοσιεύσει την καταλυτική κριτική του καθηγητή Μέγα Φαράντου προκειμένου να προφυλαχθεί το ποίμνιο από την πλάνη και την αίρεση που διατρέχουν το "έργο" του "δεξιού βραχίονα".

Ανώνυμος είπε...

Φτάνει πλέον με τον Περγάμου Ιωάννη.
Φτάνει το θέμα του κηρύγματος.
Στα άλλα που λέει ο επιστολογράφος γιατί δεν απαντά κανένας;
Κάνει τζιζ …

Ανώνυμος είπε...

Μην περιμένεις τέτοιες δημοσιεύσεις. Ο ιστολόγος συμπλέει με τον Περγάμου. Προ ετών πρόσφερε κατά δεκάδες σε φίλους του Αρχιερείς και Λαϊκούς το βιβλίο «Ευχαριστίας εξεμπλάριον» του Περγάμου. Μου το πρόσφερε και εμένα μιλώντας μου με ενθουσιασμό για τα άρθρα που περιείχε. Τυγχάνει μαθητής του Περγάμου ο ιστολόγος. Πολλές φορές μεταφέρει σε συζητήσεις απόψεις του Περγάμου.
Άρα κύλισε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι.

Ανώνυμος είπε...

Σε ένα τέτοιο επίπεδο πεζοδρομιακής -παρακμιακής πολιτικής (ώχ!, θεολογικής ήθελα να πω) αντιπαράθεσης που θυμίζει αντιπάλους οπαδούς ποδοσφαιρικών σωματείων τι να πεί κανείς; Παρά ταύτα σημειώνω:
1.Μ.Φαράντος: Έχω διαβάσει την κριτική στο βιβλίο "Η κτίσις ως ευχαριστία",και το μόνο που διαπίστωσα είναι μια δογματική αβελτηρία και,ηθελημένη(;) άρνηση θεολογικής κατανόησης του θέματος.
2.Ι.Κορναράκης: στα τελευταία του άρχισε να παρουσιάζει έναν φοβικό αντιπαπισμό ( ας προσέξει κάποιος την θεολογική κριτική που έκανε στον μακαριστό Χριστόδουλο (δεν εμφορούμαι απο καμμιά ιδιαίτερη γοητεία προς τον μακαριστό), για να διαπιστώσει πως μπαίνει σε χωράφια που δεν τα ξέρει,π.χ. Τριαδολογία...
3.π.Θ.Ζήσης: Απ'όταν τον έβγαλε το πατριαρχείο απο τους διαλόγους (για θυμηθείτε τί διθυράμβους έχει γράψει για το πατριαρχείο...), θέλει να πάρει το άιμα του πίσω. Παντού σκοτάδι και αιρέσεις βλέπει.
4.Ζηζιούλας: Προφανώς και δεν είναι αλάθητος. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους θεολόγους της εποχής μας.Το θέμα είναι τί είδους κριτική του ασκούμε και με τί σεβασμό μιλάμε για το έργο του και το πρόσωπό του.
Η όλη αυτή κριτική αγνοεί ότι η Εκκλησία έζησε καταστάσεις που οι σημερινές μοιάζουν με νηπιακά αρθύματα. Και όμως εξήλθε νικήτρια με μια ρωμαλέα θεολογία.Όσοι ασκοπύν τέτοιου είδους κριτική φοβούνται και κρύβονται πίσω απο μια δήθεν Πατερική φρασεολογία...έχουν βαθύτατο εκκλησιολογικό έλλειμα..
Τώρα: γιατί πάτερ καταργείς την μεγάλη είσοδο, δεν κοινωνείς τους πιστούς, ενώ τους απευθύνεις την προσκληση ( Μετά φόβου..), δεν αναδεικνύεσαι ανακόλουθος;
Ελεγκτικό κήρυγμα: το ζήτημα είναι τί σημαίνει αυτό; και μάλιστα για έναν νεαρό ιερέα άπειρο και εν πολλοίς άμοιρο θεολογικής γνώσης και ποιμαντικής ευαισθησίας; Το κήρυγμα κατά κανόνα είναι ανάπτυξη των βιβλικών αναγνωσμάτων προς τους πιστούς για τον καταρτισμό τους και την ουσιαστικότερη βίωση της πίστεως. Οι ορδές των φανατικών που δημιουργούνται με την άκριτη κριτική σημαντικών θεολόγων, αλήθεια, τί θα γεννήσουν στην Εκκλησία;
Πάτερ, το εκκλησιασμά σου γνωρίζει όλους αυτούς που ελέγχεις; θα τους γνωρίσει με τις αφοριστικές κορώνες σου, έχει Πατερική και βιβλική κατάρτιση, ή θα τα μάθει όλα αυτά μεσα απο ένα 10λεπτο κήρυγμα που μόνο φανα τίζει, άρα δεν δημιουργεί καμμια προυπόθεση υγιούς καταρτίσεως ως προς την πίστη,άρα εύκολα μπορεί να πέσει θύμα κάθε έξυπνου παγαπόντη που θα καταλάβει την αγραμματοσύνη του;
Απο πότε κάθε παπάς,έστω και καλοπροαίρετος μπορεί να ασκεί κριτική επι παντός επιστητού(εκκλησιαστικού),και μάλιστα νεαρός και αδαής περί την πίστην και του ορθως εκκλησιαστικώς πράττειν;Μήπως σε τέτοιες αντιλήχεις κρύβεται ένας επικίνδυνος προτεσταντισμός με ορθόδξοφανή θεολική μάσκα;
πβρ

Ανώνυμος είπε...

Ας φωνάζει καλό κάνει. Μωσαϊκό είναι η Εκκλησία του Χριστού. Ρίξε μια ματιά στους Μαθητές Του. Καθένας με τον χαρακτήρα του και τις ιδιοτροπίες του έως το τέλος. Την αγιότητα την αποκτά ο άνθρωπος μετά θάνατο. Αν ο παπάς αυτός είναι σε πόλη όσοι θέλουν την ειρήνη να πηγαίνουν σε άλλη ενορία. Από όλα έχει ο μπαξές της εκκλησίας.
Τώρα για τα άλλα που κάνει ας τα δει ο καθένας με θετικό μάτι κάνει ένα πειραματισμό. Όπως έχουμε πειραματικά σχολεία υπάρχουν και πειραματικές ενορίες. Μπορεί να βγει κάτι το νέο. Μια αλλαγή δεν είναι καθόλου κακή.

Ανώνυμος είπε...

"Ελεγκτικό κήρυγμα: το ζήτημα είναι τί σημαίνει αυτό; και μάλιστα για έναν νεαρό ιερέα άπειρο και εν πολλοίς άμοιρο θεολογικής γνώσης και ποιμαντικής ευαισθησίας" sic
Χριστιανέ μου, προτού γράψεις σκέψου!
Ποιος είναι ο δείκτης της "ποιμαντικής ευαισθησίας" sic;
Για αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης να μιλάς το καταλαβαίνουμε! Αλλά για "ποιμαντική ευαισθησία" τι να πούμε!
Δεν ξέρεις τι είναι το ελεγκτικό κήρυγμα; Αφού δε γνωρίζεις αυτό το στοιχειώδες πώς έχεις την αξίωση να ασκείς κριτική στη ζηζιούλειο κριτική που ασκήθηκε ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ;
Αφού, λοιπόν, δε γνωρίζεις τι εστί ελεγκτικό κήρυγμα διάβασε λίγο Χρυσόστομο καθώς και το βιβλίο του μακαριστού Αυγουστίνου Καντιώτη με τίτλο "Ο ΕΛΕΓΧΟΣ".Εκεί θα δεις ότι και ένας απλός πιστός, μη κληρικός, δικαιούται και, συνάμα, υποχρεούται να ασκεί έλεγχο σε υπεροχικά εκκλησιαστικά πρόσωπα, μάλιστα για θέματα Ορθοδόξου Πίστεως!

Ανώνυμος είπε...

Εντελώς αυθαίρετα και αδικώντας την αλήθεια και τον π.Θεόδωρο Ζήση ο αμετροπέστατος σχολιαστής πβρ ισχυρίζεται, χωρίς την ανάλογη τεκμηρίωση, ότι ο ρηθείς κληρικός που κοσμούσε μέχρι πρότινος με την παρουσία του το θεολογικό πανεπιστημιακό χώρο και τιμά την επιστήμη της θεολογίας με την εν γένει διατριβή, παρουσία και πορεία του, ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΞΟΥΘΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ ΤΟΥ ΟΠΩΣ Π.Χ. ΚΑΠΟΙΩΝ ΑΛΛΩΝ ΦΩΣΤΗΡΩΝ ΚΑΙ "ΒΡΑΧΙΟΝΩΝ" (ΟΝΟΜΑΤΑ ΔΕ ΛΕΜΕ...) μετέβαλλε άρδην θεολογικές απόψεις μετά την αποχώρησή του απ τους ζημιογόνους, περιττούς και ανωφελείς διαλόγους. Μιλώντας με εικασίες, παντελώς αναπόδεικτα και ανεπέρειστα, αδικεί πρόσωπα και καταστάσεις, πράγμα σύνηθες για οικουμενιστές βεβαίως-βεβαίως, ειδικά όταν θίγονται τα ινδάλαμτά τους...

Ανώνυμος είπε...

Αδελφέ η κριτική είναι πάντα καλή και γόνιμη. Δεν γνωρίζω την κριτική την οποία έκανε ο κληρικός που κάνει ο «πιστός» εδώ αναφορά. Έχω ακούσει πολλές φορές από τον «άμβωνα» κριτική κραυγών και αναθεματισμών. Ποτέ ή σχεδόν ποτέ δεν ανεπτύχθη το θέμα για να φανεί η σαθρή σκέψη του καταγγελλόμενου. Μην βάζεις στον ίδιο ντορβά τον μέγα Καντιώτη που γνωρίζει και την ελληνική γλώσσα, και την εκκλησιαστική ιστορία, και αγιολογία, και θεολογία με σημερινούς μιμητές του που πιθηκίζουν την φωνή. Δεν μπορούν να το φτάσουν καθόλου στην χάρη. Ο π. Αυγουστίνος είχε χάρισμα. Ακόμα και σήμερα από κασέτες ευχάριστα ακούς την κριτική του διότι συνήθως την τεκμηρίωνε. Οι σημερινοί φωνακλάδες παπάδες καπηλεύονται την ορθοδοξία. Αν καθίσεις να συζητήσεις μαζί τους θα διαπιστώσεις ότι έχουν την τύφλα τους.
Ναι στην κριτική όχι στην θεατρική παράσταση των κακέκτυπων επαγγελματιών φωνακλάδων.

Ανώνυμος είπε...

Τα έγραψε υπέροχα ο πβρ.

Ανώνυμος είπε...

Εφ όσον δεν τεκμηριώνεις αυτό που λες 9:17 δεν έχει καμία αξία.

Ανώνυμος είπε...

"Ὁ πρῶτος λοιπὸν αὐτομάτως γεννᾷ τὴν Ἱεραρχία. Ὀντολογικὰ ἡ Ἱεραρχία ὑπάρχει καὶ στην Ἁγ. Τριάδα. Ἡ πηγή, ἡ Ἀρχή, εἶναι ὁ Πατήρ, ἀπὸ ’κεῖ πηγάζουν τὰ πρόσωπα τῆς Ἁγ. Τριάδος. Στὴν Ἁγία Τριάδα, λοιπόν, ἔχουμε μία διαβάθμιση, δὲν ἔχουμε αὐτόματη συνύπαρξη, ἀλλὰ ἔχουμε ὕπαρξη ἡ ὁποία μεταφέρεται ἀπὸ τὸν ἕναν στὸν ἄλλον. Ἐὰν βάλουμε τὰ πρόσωπα νὰ ἐμφανίζονται ἔτσι ταυτόχρονα, τότε καταργοῦμε τὴν ἔννοια τῆς αἰτιότητος. Ἡ αἰτιότητα δὲν εἶναι κάτι ποὺ μποροῦμε νὰ παραβλέψουμε(3). Ἡ αἰτιότητα εἶναι βασικὸ στοιχεῖο τῆς Ἑτερότητος. Ἡ Ἑτερότητα στὴν Ἁγία Τριάδα δὲν ἀναδύεται ἔτσι φυσικά, αὐτομάτως. Ὑπάρχει ἕνα πρόσωπο, πρέπει νὰ προέρχεται ἐλεύθερα. Ἀπὸ τὴ στιγμὴ ὅμως ποὺ εἰσάγουμε αὐτὸ τὸ πρόσωπο, αὐτὴ τὴν αἰτιότητα, εἰσάγουμε Ἱεραρχία».
Tις φρικώδεις αυτές βλασφημίες που θίγουν και αυτό το Δόγμα της Αγίας Τριάδας ξεστόμισε ο "στιβαρός βραχίων" κατά τον πατριάρχη Βαρθολομαίο! Και δεν εξανέστη η στνείδηση κάποιων που τους πείραξε κατά τα άλλα ο ευσυνείδητος ιερέας!

Ανώνυμος είπε...

Ο πατήρ Θεόδωρος Ζήσης ουδέποτε υπήρξε οικουμενιστής. Αυτό το γνωρίζουν και οι πέτρες. Καλά έκανε και έφυγε απ το διάλογο όπως και ο π.ιωάννης Ρωμανίδης αφού διαπίστωσαν ότι σε αυτούς προδίδεται η Ορθοδοξία.

Ανώνυμος είπε...

"Ευλογημένα τα στόματα τα διαμαρτυρόμενα κατά των αντορθοδόξων ενεργειών του Πατριάρχου και ευλογημέναι αι γραφίδες αι στηλιτεύουσαι τας εν τη Πίστει ακροβασίας αυτού. Αγών συνεχής και ακατάπαυστος κατά των ενεργειών του Πατριάρχου."
π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ, σελ. 92
Εξαιρετικά αφιερωμένο στους αμφισβητίες του ελεγτικού κηρύγματος.

Ανώνυμος είπε...

Αιρετικά δεν είναι αυτά που γράφει και λέει ο δεξιός βραχίονας του Κωνσταντινουπόλεως αλλά τα όσα κάνει αυτός ο κληρικός. Παρακαλώ τον υπογράψαντα επώνυμα να καταθέσει αναφορά στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος δια να λάβει μέτρα εναντίων αυτού του παραχαράκτη της λατρευτικής ζωής της Εκκλησίας την οποία μας παρέδωσαν οι Άγιοι Πατέρες. Λέγω εις την Σύνοδο διότι αυτοί οι κληρικοί έχουν ομάδες κρούσεως και άμυνας με τις οποίες εκβιάζουν τους προϊσταμένους αρχιερείς.

Ιερομόναχος Χριστόδουλος είπε...


Το έπιασα το μήνυμα.

Ας είσαι ο χειρότερος των κληρικών στην άσκηση των ιερατικών σου καθηκόντων.

Ας τελείς την θεία λειτουργία όπως σου γουστάρει.

Μην κοινωνάς τον κόσμο, μην ακολουθείς όσα λέει το ιερατικό, μην προσφέρεις την ευλογία του αντιδώρου.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να βρίζεις τους Κωνσταντινοπολίτες δεσποτάδες.

Τότε όλες οι προσωπικές παρεκτροπές συγχωρούνται.

Που είσαι Παντελεήμων Καρανικόλα για να συγγράψεις νέα κλείδα ιερών Κανόνων.

Δυστυχώς αυτή είναι η νέα εκκλησιαστική πραγματικότητα.

Χριστέ μου!! πως μας αντέχεις;

Ιερομόναχος Χριστόδουλος

Ανώνυμος είπε...

12:48
Αγιου Μελετιου ομολογητου:

Μη πειθεσθε μοναζουσι μηδε τοις πρεσβυτεροις,εφ οις ανομως λεγουσι
Κακιστως εισηγουνται.
Σημειωστε:-μη πειθεσθε.....κλπκλπ
Το μη πειθεσθε...φερνει την αντιρρηση...
Παμε παρακατω

Και τι φημι μοναζουσι
Και τι τοις πρεσβυτεροις;
Μηδ'επισκοποις ηκετε
Τα μη λυσητελουντα
Πραττειν και λεγειν και φρονειν
Δολιως παραινουσιν.

Τις ευσεβης σιγησειεν,
Τις ολως ηρεμησει;
Ερωτ:τι εστι ευσεβεια?
Τις ευσεβης σιγησειεν(εδω δεν ισχυει το Μακαριοι οι ειρηνοποιοι;)

Και γαρ την συγκαταθεσιν
Η σιωπη σημαινει.{αφυπνιζει ο αγ.Μελετιος}....

Επαινετος ο πολεμος
Γνωριζεται πολλακις
Και μαχη κρειττων
Δεικνυται
Ψυχο-βλαβους
Ει-ρη-νης.......[?]

Βελτιον γαρ αφιστασθαι
Τοις ου -καλως φρονουσι
Η-τουτοις επακολουθειν
Κακως ομονοουντες,
ΧΩΡΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Και τουτοις ενουμενους.

Επανερχομαι στον πρωτο στιχο
Μη πειθεσθε..............................+)
Συγχωρησον!-

Ανώνυμος είπε...

Παίρνω το αυτοκίνητο και πηγαίνω σε ένα ιερέα μεγάλης ηλικίας που δεν είναι μορφωμένος θεολογικά. Διαθέτη ευλάβεια, αγάπη, ήθος και σεβασμό. Αυτά όσο και να τα ψάχνω δεν μπορώ να τα βρω σε νέους κληρικούς. νομίζω ότι οι σπουδές στην θεολογία τους χαλούν τον χαρακτήρα. Ο ιερέας πρέπει να ζει με τις ακολουθίες περισσότερο και την μυστηριακή ζωή και λιγότερο με το κήρυγμα και με την θεωρία χωρίς προσωπικό βίωμα. Όσο λιγότερα τόσο καλύτερα. .

Ανώνυμος είπε...

Δεν το γνωρίζεις π. Χριστόδουλε…. Είναι της μόδας αν κάνεις κριτική στους Φαναριώτες παίρνεις εισιτήριο αμολόγητου. Είσαι αμέσως ακραιφνής Ορθόδοξος και ξεχνούν όλοι τα κουσούρια σου.

Ανώνυμος είπε...

Από πού κι ως πού άγιε ιερομόναχε "έβρισε" τους Κωνσταντινοπουλίτες δεσποτάδες ο συγκεκριμένος ιερέας;
Εις τι συνίσταται καθ υμάς η ύβρις;
Ή πετάμε μια κουβέντα χωρίς να την τεκμηριώνουμε αναλόγως;
Υβριστής της Ορθοδοξίας και μέγας παραχαράκτης είναι ο Περγάμου Ιωάννης που δε σεβάστηκε ούτε το δόγμα της Αγίας Τριάδος όπως αποδεικνύει το σχόλιο του 11:37 μ.μ.
ΤΙ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΕΠ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΦΡΙΚΑΛΕΩΝ ΑΓΙΕ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΕ;
Όλοι οι άμβωνες θα έπρεπε να "αστράψουν" από κεραυνούς κατά των ασεβειών του επισκόπου που τόσο μα τόσο σκανδαλίζει. Αλλά εμείς τοξεύουμε τα βέλη μας στο δύστυχο παπά!

Ανώνυμος είπε...

Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος προσπάθησε να δώσει νέα πνοή στην ζωή της Εκκλησίας. Τα έβαλε με τα κάθε είδους κατεστημένα. Δεν δείλιασε και δεν πτοήθηκε από τις έσω απειλές.
Αυτός ο μεγάλος Αρχιεπίσκοπος είχε προτείνει στην κάθε μητρόπολη να υπάρχει η Γεροντία η οποία θα συμβουλεύει τον εκάστοτε μητροπολίτη στο διοικητικό του και ποιμαντικό έργο. Θα την αποτελούσαν οι μεγαλύτερης ηλικίας έμπειροι κληρικοί που θα είχαν την έξωθεν καλή μαρτυρία. Αυτή η απόφαση δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
Πολλοί κληρικοί έχουν ομάδες υπεράσπισης όπως προανέφερε και άλλος αδελφός σχολιαστής. Οι Επίσκοποι δεν τολμούν να επέμβουν διότι αμέσως οι ομάδες κρούσεως των κληρικών αυτών θα αρχίσουν να κτυπούν τον Επίσκοπο. Ως άλλοι Φαρισαίου θα κτυπούν με ψεύδη μόνο για να υπερασπίσουν τον Γέροντά τους. Αυτός είναι η μόνη αλήθεια. Μεγάλη πληγή για την σημερινή Εκκλησία ο Γεροντισμός.
Με πόση λύσσα πολέμησαν τον Χριστόδουλο οι μέχρι πρότινος υπερασπιστές του όταν αποφάσισε να δεχθεί τον γηραιό Πάπα Ιωάννη Πάλο τον Β’ στην Αθήνα. Από τότε άρχισαν τον πόλεμο. Τον κτύπησαν και κατάφεραν να τραυματίσουν την υγεία του. Ναι αυτοί τον «έσκασαν» με τον ενορχηστρωμένο πόλεμο κάτω από την μέση.
Αν υπήρχε αυτή η Γεροντία θα μπορούσε ο Μητροπολίτης να διοικήσει αυτούς τους ιερείς που το παίζουν Πάπες ενώ νομίζουν ότι πολεμούν τον Πάπα.

Ανώνυμος είπε...

Μια απάντηση σε αυτούς που πατούν πάνω στον Απόστολο Παύλο για τον έλεγχο.
Α’ ἐπιστολὴ Παύλου πρὸς Κορινθίους (ιβ’ 27 - ιγ’ 13)

Ἀδελφοὶ, ὑμεῖς ἐστε σῶμα Χριστοῦ καὶ μέλη ἐκ μέρους. Καὶ οὔς μὲν ὁ Θεὸς ἐν τῇ ἐκκλησίᾳ πρῶτον ἀποστόλους, δεύτερον προφήτας, τρίτον διδασκάλους, ἔπειτα δυνάμεις, εἶτα χαρίσματα ἰαμάτων, ἀντιλήψεις, κυβερνήσεις, γένη γλωσσῶν. μὴ πάντες ἀπόστολοι; μὴ πάντες προφῆται; μὴ πάντες διδάσκαλοι; μὴ πάντες δυνάμεις; μὴ πάντες χαρίσματα ἔχουσιν ἰαμάτων; μὴ πάντες γλώσσαις λαλοῦσι; μὴ πάντες διερμηνεύουσι;ζηλοῦτε δὲ τὰ χαρίσματα τὰ κρείττονα· καὶ ἔτι καθ᾿ ὑπερβολὴν ὀδὸν ὑμῖν δείκνυμι.

Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον. καὶ ἐὰν ἔχω προφητείαν καὶ εἰδῶ τὰ μυστήρια πάντα καὶ πᾶσαν τὴν γνῶσιν, καὶ ἐὰν ἔχω πᾶσαν τὴν πίστιν, ὥστε ὄρη μεθιστάνειν, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδέν εἰμι. καὶ ἐὰν ψωμίσω πάντα τὰ ὑπάρχοντά μου, καὶ ἐὰν παραδῶ τὸ σῶμά μου ἵνα καυθήσωμαι, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδὲν ὠφελοῦμαι. Ἡ ἀγάπη μακροθυμεῖ, χρηστεύεται, ἡ ἀγάπη οὐ ζηλοῖ, ἡ ἀγάπη οὐ περπερεύεται, οὐ φυσιοῦται, οὐκ ἀσχημονεῖ, οὐ ζητεῖ τὰ ἑαυτῆς, οὐ παροξύνεται, οὐ λογίζεται τὸ κακόν, οὐ χαίρει ἐπὶ τῇ ἀδικίᾳ, συγχαίρει δὲ τῇ ἀληθείᾳ· πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ἐλπίζει, πάντα ὑπομένει. Ἡ ἀγάπη οὐδέποτε ἐκπίπτει. εἴτε δὲ προφητεῖαι, καταργηθήσονται· εἴτε γλῶσσαι, παύσονται· εἴτε γνῶσις, καταργηθήσεται. ἐκ μέρους δὲ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι' ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη.

Ιερομόναχος Χριστόδουλος είπε...

Τον αν ο Μητροπολίτης Περγάμου είναι «υβριστής» δεν θα το κρίνεις ούτε εσύ ούτε εγώ. Δεν είμαστε προτεσταντική παραφυάδα για να λαμβάνει κάθε ένας αποφάσεις.

Στην Ορθόδοξη Εκκλησία επικρατεί το σύστημα το Συνοδικό. Ως σήμερα δεν γνωρίζω να έχει καταδικασθεί ο Μητροπολίτης Περγάμου από πουθενά. Ούτε το αρμόδιο Συνοδικό Δικαστήριο της Κωνσταντινούπολης, ούτε οποιαδήποτε καταγγελία έχει εξετάσει εναντίον του τοπική Εκκλησία, ώστε να την παραπέμψει αρμοδίως εις την Αρχιεπισκοπή Κωνσταντινουπόλεως.

Ως εκ τούτου μπορεί να έχω άποψη προσωπική. Την προσωπική όμως άποψη την λέω στην παρέα μου και όχι από το ιερό βήμα του Άμβωνα.

Θα μπορούσε ο ιερέας αυτός να παραπέμψει τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη ως «Υβριστή της Ορθοδοξίας και μέγα παραχαράκτη» επιλέγοντας τις «κακοδοξίες του» και βασιζόμενες στην διδασκαλία του Ιερού Ευαγγελίου, των Αγίων Πατέρων, και των Ιερών Κανόνων να καταρτίσει κατηγορητήριο. Τίποτε από αυτά δεν κάνει.

Ανεβαίνει στον ιερό Άμβωνα και λέγει «αντιπατριαρχικές κορώνες, αναθεματισμούς και μισαλλοδοξίες, όπως: «ο Θεός να μας φυλάξη από τον καθηγητή Ζηζιούλα, που τον έχει ο πατριάρχης διαπραγματευτή στο διάλογο με τους Ρωμαιοκαθολικούς». Αυτά τα ατελώνιστα λόγια κλονίζουν την εμπιστοσύνη του πιστού λαού στην Εκκλησία προκαλούν σκανδαλισμό μεγαλύτερο από όσα καταλογίζει ο ιερέας στον Μητροπολίτη.

Οι ιεροί άμβωνες δεν είναι «να αστράπτουν από κεραυνούς» στιγμιαίους αλλά για να φωτίζουν τις ψυχές με το Φως το διαχρονικό που προσφέρει ο Λόγος του Θεού.

Καλή μετάνοια σε όλους μας.
Ιερομόναχος Χριστόδουλος

Ανώνυμος είπε...

8:42
για ποια αγαπη ομιλουμε;;;Αυτη που εχει και την Αληθεια και την πιστη εν αγιω πνευματι δεν ειναι;;;
Και εχοντας την αληθινη πιστη και αγαπη ας φτασουμε στο Χριστο.Εφ 4-15).Η μας λετε να ξεχασουμε οτι δεν πρεπει να εμπιστευομαστε ολους εκεινους που ισχυριζονται πως εχουν το πνευμα και ετσι να μην φυλαχθουμε να παρασυρθουμε απο την πλανη.Δια εσας το ευαγγελιο ειναι μονον η αγαπη;;;Και δια εμας ειναι!αλλα ποια αγαπη ειναι αυτη ειν το ζητουμενο.και το αληθινο ζητουμενο ειναι ολος ο Νομος...διοτι εαν ανοιξει κανεις στο τελος της αποκαλυψης,θα δει πως το Γραφικο χωριο ''Μακαριοι οσοι τηρουν τις εντολες Του για να εχουν δικαιωμα να φανε απο το δενδρο της ζωης...κλπκλπεξω θα μεινουν και εκεινοι που αρεσκονται να αντιστρατευονται την αληθεια.επομενως,ο,τι λεμε πρεπει να ειναι προς ωφελος και οχι εις βαρος της αληθειας.Μιλαμε για αγαπη και αγαπη ...και αγαπη.Το ιδιο μιλουν και ολα τα εθνη.Η αγαπη καλη ειναι και τελεια ,ομως μη χανεις και την πιστη και αυτα συνδεονται με την Αληθεια.Και θυμηθηκα το προς τους Εβραιους και ετρωμαξα.''εκεινοι,δεν εμειναν πιστοι στη ΔΙΑΘΗΚΗ ΜΟΥ και εγω τους εγκατελειψα.Εβρ 8-9). -!-)

Ανώνυμος είπε...

10:43
Το οτι καποιοι αναμενουν συνοδικες αποφασεις περι αιρεσεων,δεν στερει το δικαιωμα του μη -πειθεσθε....ετσι δεν ειναι;;;διοτι αιρεσεις εχουμε δυο ειδων.αυτες που κατεδικασε και αυτες που δεν κατεδικασε η Εκκλησια.Μην οργιζεσαι....τα ζητηματα της απιστιας εντος του κολπου της εκκλησιας ειναι ιστορικως υπαρκτα απο την αρχη της ιδρυσεως της.Ωστοσο ομως επειδη οποιος δεν πιστευει κατα την παραδοση απιστος εστιν...κατα τον αγιο Ιωαννη τον Δαμασκηνο η απιστια του Δημιουργηματος.....ΑΧΡΗΣΤΕΥΕΙ ΤΗΝ ΕΥΕΡΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ....ΚΑΙ το να διδασκει και να βιωνει κανεις τα δογματα της ευσεβειας με αγαπη και αληθεια....ειναι αποδειξη Ορθης Πιστεως οπου και το ζητουμενο για τη Σωτηρια ολων-μας.Διοτι οπου δεν υπαρχει Ορθη πιστη...εκει και εγκαταλειψη της θειας Χαρης!Το ερωτημα λοιπον που τιθεται ειναι εαν αγαπα κανεις τους αδελφους εν αληθεια.....[;]
Συγχωρησον και παλι
Και ας ειρηνευσουμε!
Καλη μετανοια-μας-!-)

Ανώνυμος είπε...

10:03@
Ο Π.ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΑΜΒΩΝΟΣ ΕΚΑΝΕ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ?
ΝΑΙ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ ΑΔΕΛΦΕ,ΑΠΟ ΟΠΟΥ
ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή το έκανε ο π. Αυγουστίνος 11.06 θα πρέπει να το κάνει και η «κουτσή Μαρία». Ο «Εκκλησιαστής» μιλάει «για τον καιρό του σιγάν και τον καιρό του λαλείν».
Μια ερώτηση να υποβάλω, δεν το γνωρίζω θέλω να μάθω: Ο κάθε ιερέας μπορεί να μιλάει στην Θεία Λειτουργία και να λέει ότι θέλει;

Ανώνυμος είπε...

Και κάτι άλλο αν κατά την διάρκεια του κηρύγματος γιουχάρω τον ιερέα θα έχω συνέπιες.
Ο ίδιος.

Ανώνυμος είπε...

Διάφοροι Κανόνες Ιερών Συνόδων, θέσπισαν να ανεβαίνουν στον Άμβωνα μόνο όσοι έχουν κανονική χειροθεσία Επισκόπου. Την ευθύνη δεν την έχει ο ομιλητής, αλλά ο Επίσκοπος που έχει δώσει την άδεια να ομιλούν.
Ως σήμερα ο εκάστοτε Μητροπολίτης δίνει υπογεγραμμένη άδεια σε λαϊκούς για να κηρύξουν. Χωρίς την άδεια του Μητροπολίτου δεν μπορούν να μιλήσουν στην Εκκλησία.
Είναι γνωστό, ότι όταν καταφθάνει από άλλη Μητρόπολη ιερέας, ζητά την Κανονική άδεια από τον Κυρίαρχο Μητροπολίτη να Λειτουργήσει ή να ομιλήσει.
Εφόσον ο κληρικός -δια τον οποίο γράφει ο πιστός ομιλεί- έχει την άδεια του Μητροπολίτου του να κηρύττει. Ο μόνος που μπορεί να τον ελέγξει, είναι ο Μητροπολίτης του και όχι ο μαθητής λαϊκός ή ο ακροατής μη δυνάμενος να κηρύξει ιερέας. Αφού δεν το πράττει αυτό, ο προϊστάμενος Μητροπολίτης, θεωρώ ότι συμφωνεί μαζί του στην ποιμαντική την οποία ο Διδάσκαλος Μητροπολίτης έχει χαράξει για την Εκκλησία που ποιμαίνει.
Άριστα πράττει ο ιερέας αυτός να φωτίζει τον λαό για τις κακοδοξίες και τις παρεκτροπές άλλων Μητροπολιτών διότι ομιλεί κατά εξουσιοδότηση και ευλογία του Ποιμενάρχη του. Το ίδιο άριστα πράττει με το να μην μοιράζει αντίδωρο, να μην κάνει την Μεγάλη Είσοδο και να μην Κοινωνά τους προσερχόμενους αφού έχει την Κανονική άδεια του Μητροπολίτου του.
Ως εκ τούτο αυτός ο «Ένας απλός πιστός» να μάθει ότι στην Εκκλησία πρέπει να ακούει τον ιερέα ο οποίος υπακούει στον Μητροπολίτη του «πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε· αὐτοὶ γὰρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν» γράφει ο θείος Παύλος.

Ανώνυμος είπε...

Αν τα έλεγε για τον Μητροπολίτη του αυτά θα είχε πάρει απολυτήριο. Τώρα πέρα βρέχει. Την μεγαλύτερη ασυδοσία μόνο μέσα στην Εκκλησία θα την συναντήσεις. Βρε τρόικα που χρειάζεται για να βάλει τάξη στις αταξίες των καλοπληρωμένων ρασοφόρων.

Ανώνυμος είπε...

Κάντε υπομονή θα κυβερνήσει ο ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα με το Ποτάμι του Θεοδωράκη και θα σας κόψουν το μισθό ευλαβείς μου κληρικοί. Να δω τότε χωρίς το κεχρί των ευρώ αν θα έχει ο ιερέας την όρεξη να κατακεραυνώνει με αστραπές και βροντές σεβάσμιους Ιεράρχες που είναι πανεπιστημιακοί διδάσκαλοι και ακαδημαϊκοί.

Ανώνυμος είπε...

Τι θες και φωνάζεις εναντίον του καλού αγωνιστή αυτού κληρικού οικουμενιστή φιλοπαπικέ. Πρέπει ο άγιος αυτός κληρικός να προφυλάξει τα αγνά πρόβατα του ποιμνίου του από τους προβατόσχημους λύκους τους αιρετίζοντες δεσποτάδες που ξεπούλησαν τα ιερά και τα όσια της πίστεώς μας. Μακάρι να του μοιάσουν και άλλοι ιερείς και να τολμούν να κρίνουν τους μασονοκρατούμενους δεσποτάδες τους παραχαράκτες της ορθοδοξίας μας.

Ανώνυμος είπε...

!!!Απλέ πιστέ, σε ενόχλησε ο παπάς με το κήρυγμά του και δεν σε ενοχλούν οι ψαλτάδες που ΔΑΓΚΩΝΟΥΝ τα μικρόφωνα!!!!!!!!!!!!!! Τι κρίμα!

Ανώνυμος είπε...

Η θεολογία δεν είναι κάτι το στάσιμο. Αν ο Μητροπολίτης Περγάμου ρίχνει νέες ιδέες θα συζητηθούν. Αν το πλήρωμα της Εκκλησίας της κάνει δεκτές έχει καλώς. Αν όχι, παραμένουν για ακαδημαϊκό διάλογο. Τώρα για το θέμα του διαλόγου με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δεν το κάνει αυτόβουλα ο Περγάμου. Έλαβε εντολή από την Σύνοδο του. Για μένα καλό κάνει και συντονίζει τον διάλογο που είναι απαίτηση του κόσμου. Στην εποχή της συνεχούς μετακίνησης των ανθρώπων στο εξωτερικό και της πληροφόρησης είναι απαραίτητος όχι μόνο ο διάλογος αλλά να δοθούν και λύσεις από αυτόν. Ο Περγάμου είναι από του κατάλληλους Θεολόγους διότι γνωρίζει όπως και ο Αμερικής και ο Αλβανίας το διαχριστιανικό γίγνεσθαι. Η εποχή που φύλαγες το ταμπούρι σου πέρασε. Τώρα ήλθε η εποχή της συνεννόησης. Ας το κατανοήσουν οι ακραίοι του χώρου της: Ορθοδοξίας ή Θάνατος.

Ανώνυμος είπε...

"Η εποχή που φύλαγες το ταμπούρι σου πέρασε. Τώρα ήλθε η εποχή της συνεννόησης. Ας το κατανοήσουν οι ακραίοι του χώρου της: Ορθοδοξίας ή Θάνατος".
Φίλε είσαι θεράπων της "πολιτικής ορθότητας", της νέας θεότητας του αιώνα μας. Τα όσα λες είναι προδοτικά, ασεβή, αντιγραφικά, αντιπατερικά και αντορθόδοξα. "Μυριάκις υπέρ σου τεθνηξόμεθα" λέγει για την Ορθοδοξία ο Ιωσήφ Βρυέννιος. Καλύτερα λοιπόν να γραφτείς σε καμιά ΜΚΟ και στα ταξιδάκια και τα δαπανηρά συμπόσιά της, εν μέσω τυρού και αχλαδίου, να αναπτύξεις τις ιδεοληψίες σου! Και μην ξεχάσεις να συμπροσευχηθείς με "παπαδίνες" και"επισκοπίνες" όπως ο άγιος Αλβανίας. Κι αν είσαι και κληρικός να μεταδώσεις τα άχραντα μυστήρια στους αιρετικούς παπικούς όπως ο άγιος Αλβανίας στη Ραβέννα!

Ανώνυμος είπε...

Μεταφέρεις ψεύδη και το γνωρίζεις πως είσαι ψεύτης. Τα όσα γράφεις είναι αποκυήματα της νοσηρής σου φαντασίας. Ψάχνεις να βρεις πάτημα για να στηρίξεις τις ακρότητές σου.
1. Αν ήμουν κληρικός ποτέ δεν θα μετέδιδα το Σώμα του Χριστού σε σχισματικούς αδελφούς. Εδώ δεν την μεταδίδουν οι κληρικοί σε αμαρτωλούς αμετανόητους ορθοδόξους. Μην βλαστημάς για να παραπλανάς.
2. Για τον Άγιο Αλβανίας κ. Αναστάσιο ψεύδεσαι ασύστολα. Ποτέ δεν μετέδωσε το Σώμα του Χριστού σε ετεροδόξους. Γνωρίζεις και σιωπάς ότι προ της Θείας Κοινωνίας ο Άγιος Αλβανίας ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ σε όλους τους παραβρισκόμενους κανένας που δεν είναι Ορθόδοξος να μην πλησιάσει να κοινωνήσει. Αυτά είπε ο Άγιος Αλβανίας. Τώρα πολλοί βλαμμένοι που είναι οπαδοί της ακρότητας και της ψευτιάς μεταφέρου το βρομερό αυτό ΨΕΜΑ.
3. Είσαι για κλάματα όταν παραποιείς ή όταν χωρίς να γνωρίζεις μεταφέρεις τις ψευτιές των παραποιημένων γεγονότων της Ραβένας
4. Ντροπή σου να πας να εξομολογηθείς και να κλάψεις που υπηρετείς τον διάβολο με τις ψευτιές σου.

Ανώνυμος είπε...

http://katanixis.blogspot.gr/2014/02/blog-post_7530.html
Δείτε και φρίξτε! "Ορθόδοξοι" επίσκοποι στην Καμπέρρα το 1991 συμπροσεύχονται με κάθε καρυδιάς καρύδι! Μεταξύ αυτών και ο Αλβανίας!
Σηκώνεται η τρίχα κάθε Ορθοδόξου πιστού εάν βέβαια υπάρχει σχετική ευαιθησία!

Ανώνυμος είπε...

http://www.orthodoxnet.gr/pdf/par%2025.pdf
Προτού πιάσεις την απύλωτη γραφιδα σου υβριστά 6:52 διάβασε και αυτό το κείμενο του π.Θεοδώρου Ζήση στην Παρακαταθήκη προσεκτικά για τα γεγονότα της Ραβέννας.

Ανώνυμος είπε...

Ο ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΙ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΟΙΜΝΙΟ.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ (ΠΣΕ) ΑΛΛΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΝΟΙΑΖΕΙ.
Η ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ "ΟΥ ΜΗ ΦΑΓΩ ΚΡΕΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΙΝΑ ΜΗ ΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟΝ ΜΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΩ" ΜΑΛΛΟΝ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΤΟ ΚΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΓΑΝΝΟΥΛΑΤΟ.

Ανώνυμος είπε...

Για τα γεγονότα της Ραβέννας, απ ό,τι θυμάμαι, έγραψε αρνητικό σχόλιο το περιοδικό Η ΔΡΑΣΙΣ ΜΑΣ, στο οποίο απάντησε ο Αλβανίας, που μάλλον δεν κατάφερε να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις.
Καλό θα είναι να διαψευσθεί η αρνητική αιτίαση με επιχειρήματα ακράδαντα προκειμένου να παύσει ο σκανδαλισμός.
Πάντως, σε γενικές γραμμές, τόσο ο Αλβανίας όσο και το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης σκανδαλίζουν με την ολέθρια οικουμενιστικη τους πολιτική.

Ανώνυμος είπε...

Σας παρακαλώ πολύ!
Ακούς εκεί να κριτικάρετε τον αρχιεπίσκοπο Αλβανίας!
Είστε άξιοι αφορισμού!
Ο Αλβανίας είναι στο...απυρόβλητο!
Δεν ντρέπεστε να μέμφεσθε το "αγαπημένο παιδί" των καθεστωτικών ΜΜΕ, των συστημικών μίντια που σκανδαλωδώς τον προβάλλουν λόγω του οικουμενισμού του και του κοσμοπολιτισμού του!
Τι μας ενδιαφέρει αν συμπροσεύχεται με ψευτοπαπαδίνες και ψευτοεπισκοπίνες, με βουδιστές και μάγους και ειδωλολάτρες, αν συμμετέχει στο παγκόσμιο συμβούλιο των αιρέσεων, συγγνώμη "εκκλησιών" ήθελα να πω, στο οποίο συμμετέχουν ισότιμα και αντιτριαδίτες και υπέρμαχοι του γαμου των ομοφυλοφίλων, στο οποίο δίνει την ορθόδοξη sic μαρτυρία (συγγνώμη απ τους αναγνώστες που θα καγχάσουν και θα γελάσουν για το "μέγεθος" της ορθόδοξης μαρτυρίας που δίνει ο Αλβανίας και εξ αιτίας της οποίας ούτε ένας ετερόδοξος δεν ασπάστηκε την Ορθοδοξία βεβαίως-βεβαίως αλλά παγιώθηκε στην πλάνη του)!
Θα εισηγηθώ στον πατριάρχη Βαρθολομαίο να σας αφορίσει!( χωρίς απολογία βέβαια, να μην ξεχνιόμαστε)!

Ανώνυμος είπε...

To διάβολο 6:52 μ.μ. τον υπηρετεί άριστα ο οικουμενισμός! Κατάλαβες;

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ.

ΦΟΥΡΤΟΥΝΑΚΙΔΕΣ ΚΑΙ ΒΡΟΝΤΑΚΙΔΕΣ.

Ανώνυμος είπε...

http://alitheia-agaph.blogspot.gr/2012/06/to-x.html
Θαυμάσια ανάρτηση απ το blog "αληθεύοντες εν αγάπη" για το "χαιδεμένο παιδί" των ΜΜΕ Αλβανίας Αναστάσιο!

Ανώνυμος είπε...

Προς 8:45: φίλε σ ευχαριστούμε για το συγκλονιστικό βιντεάκι!
Μετά απ αυτό οι οικουμενιστές θα πρέπει να σταματήσουν να πιάνουν το πληκτρολόγιο και να μας ταλαιπωρούν με τις ανοησίες τους!

Ανώνυμος είπε...

Δεν είμαστε Φουρτουνάτσιδες και Βροντάτσιδες 12:40.
Απλά ο "απλός πιστός" δημιούργησε ζητημα επειδή ο ιερέας άσκησε , κατά αναφαίρετο δικαίωμα και υποχρέωσή του, κριτική στο μητροπολίτη Περγάμου που καθώς φαίνεται αποτελεί "ταμπού" για τον "απλό πιστό".
Και ο ιστολόγος θεώρησε άξια δημοσίευσης την κατά του ιερέα μομφή.
Για να μη "χάσουν "προφανώς οι αναγνώστες, γνωρίζοντας προφανώς και από άλλες δημοσιεύσεις στο παρελθόν ότι η περίπτωση Ζηζιούλα αποτελεί "κόκκινο πανί", και δικαίως, για τους πιστούς που δε συμβιβάζονται με την προδοσία της Ορθοδοξίας όπως κάποιοι άλλοι.
Λογικό λοιπόν ήταν να πυροδοτηθούν σφοδρές αντιδράσεις.
Καλά θα κάνει λοιπόν ο ιστολόγος άλλη φορά να είναι προσεκτικός στα κείμενα που αναρτά. Το παρελθόν θα έπρεπε να τον έχει διδάξει ότι δεν μπορεί να δημοσιεύει προκλητικά κείμενα χωρίς να ακολουθούν αντιδράσεις.

Ανώνυμος είπε...

Για να μπαίνεις στο ιστολόγιο αυτό θέλεις να διδαχθείς από τον ιστολόγο και όχι να τον διδάξεις.
Ε.Α.Θ.

Ανώνυμος είπε...

Εσύ Ε.Α.Θ. τι είσαι; Το alter ego του ιστολόγου ή ο εκπρόσωπος τύπου του;

Ανώνυμος είπε...

Εγώ από τον καιρό που πρωτομπήκα σε αυτό τον ιστοχώρο αισθάνομαι ως μαθητής. Μαθητεύω σε όσα βάζει με προσοχή, επιμέλεια και διάκριση ο κ. Αναστάσιος. Το ίδιο προτείνω να κάνεις και εσύ. Έχεις πολλά να μάθεις, όχι από τα σχόλια, αλλά από την Σχολή του ιστοχώρου Αναστάσιος.
Ε.Α.Θ.

Ανώνυμος είπε...

Τι να την κανεις τη γνωση ,οταν υφαινει σαβανα στο γενος;;;απο την αλλη ,τι να την κανεις την ανηξερια οταν συγκατατιθεται με την απατη????Εκεινο ομως που γνωριζεται με την απλοτητα της πιστης στην αληθεια και οχι με τη νεκρη σοφια της λογικης ,εκεινο εχει αξια για Τον Θεο.
Προς9:57)

Ανώνυμος είπε...

Tι να μάθει κανείς 7:59 π.μ. "απ τη σχολή sic του ιστοχώρου Αναστάσιος";
Πώς να "θάβει" τα σχόλια που δεν είναι αρεστά και πώς να αλλοιώνουν κάποια απ αυτά;

Ανώνυμος είπε...

Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα ...
Θάβεις 10.25 και σε θάβει.

Ανώνυμος είπε...

Μετά το θάψιμο υπάρχει και ο καφές της παρηγοριάς;
Ζήτω η τρέλα!!!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Να και άλλος ένας τίτλος «νεκροθάφτης».
Για να τα θάβει τα σχόλια θα προξενούν μεγάλη μπόχα.
Είναι ευεργέτης μας ο ιστολόγος.

Ανώνυμος είπε...

Ο μεγαλύτερος ευχαριστιακός Θεολόγος του αιώνα μάλλον δεν έχει ιδέα από Κανονικό Εκκλησιαστικό Δίκαιο

http://2.bp.blogspot.com/-9aKNnhmEkrc/UUy-Hs1FJQI/AAAAAAAAUlY/SWIJxdIDpqw/s640/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AC%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%AC%CF%80%CE%B1%CF%82.jpg

Κανών ΛΒ’ τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Τοπικῆς Συνόδου:
“ὅτι οὐ δεῖ αἵρετικῶν εὐλογίας λαμβάνειν, αἵτινες εἰσίν ἀλογίαι μᾶλλον, ἤ εὐλογίαι”

ΣΔΝ είπε...

Υπάρχει περίπτωση 1) ο ναός οπου υπηρετεί ο συγκεκριμένος άγιος παπούλης να έχει λιτή,η μεγάλη είσοδος να γίνεται στον κυρίως ναό κι απλός πιστός να μην πήρε χαμπάρι; 2)ο άγιος παπούλης να μην κοινώνησε όσους δεν είχαν προηγουμένως άδεια απο τον πνευματικό,και ο απλός πιστός να σκανδαλίστηκε γιατί πλανεμένα θεωρεί,όπως ο ίδιος λέει,οτι θα πρέπει οι πιστοί να κοινωνούν απρουπόθετα σε κάθε ευχαριστιακή σύναξη; 3)ο άγιος παπούλης σαν καλός ποιμένας να κατηχεί τους ενορίτες του στα νάματα της ορθοδοξίας και γι'αυτό θεωρεί υποχρέωσή του,βάζοντας το κεφάλι του στον τορβά,να στηλιτεύει τις κακοδοξίες του Ζηζιούλα; Πρόσεξε απλέ πιστέ,οι παλιοί λέγανε "κουκιά τρως,κουκιά μαρτυράς" , αλλά και " το κάθε προβατάκι απο το ποδαράκι του κρέμεται".Στο τετ-α-τετ με τον δημιουργό ο Ζηζιούλας θα δώσει λόγο για απώλεια πολλών ψυχών,αλλά κι εσυ θα δώσεις λόγο για τις χαμένες ευκαιρίες που είχες να συνετιστείς και να ξεφύγεις απο την παναίρεση του οικουμενισμού.Κάποια πάθη σου αναπαύονται στα μοντέρνα και εύπεπτα διδάγματα του οικουμενισμού.

Ανώνυμος είπε...

10:24@ ΜΠΡΑΒΟ!! ΜΠΡΑΒΟ!!ΜΠΡΑΒΟ!!